סיפור מסריח: ייפתח הליך פלילי נגד מפעילי מזבלה פיראטית

בעקבות פניה שלנו – מפעילי אתר פסולת שהוקם בניגוד לחוק סמוך לצומת פלך שבגליל והיווה מפגע בטיחותי ותברואתי, צפויים בפני הגשת כתב אישום וקנס כספי 

מפעיליה של תחנת מעבר לפסולת שהוקמה בניגוד לחוק ושימשה את מועצת דיר אל אסד שבגליל, צפויים לעמוד לדין פלילי בעקבות ההתערבות שלנו.

לפני כשנה ביצעה המועצה המקומית דיר אל אסד שבגליל, מכרז לפינוי אשפה מתחומי המועצה. הזכיינית במכרז, חברת "העוף המובחר" בבעלות אחמד ומוחמד ג'מאל, הקימה בניגוד לחוק וללא רישיון תחנת מעבר לפסולת, בכביש המוביל ליישוב פלך שבמועצה האיזורית משגב. האתר נועד לשמש לאחסנת האשפה עד להצטברות כמות גדולה לפינוי.

בסמיכות מסוכנת לכביש (צילום: רגבים)

בתחילה נשפך הזבל בשטח חקלאי פתוח הנמצא במרחק של מטרים ספורים מהכביש, אולם לאחר מספר חודשים גודרו מאות מטרים של אדמה חקלאית ונוצק משטח בטון, מעבר לסכנה הבטיחותית, היווה האתר שהוקם כאמור ללא רישיון גם סכנה תברואתית, מאחר ולמקום פונו גם פגרי בעלי חיים.

מעבר לכך שמדובר במפגע תברואתי הפוגע בכל האזור, התחנה סמוכה לכביש במרחק של מטרים ספורים, והמשאיות שפורקות את הזבל במקום פונות בצורה לא חוקית ובכך מסכנות את הנהגים האחרים בכביש.

לאחר הפניה שלנו אל הוועדה לתכנון ובנייה של בקעת בית הכרם, הוציאה הוועדה לאתר הפיראטי צו הפסקת בנייה וערכה במקום סיור משותף עם יחידת הפיצוח במשרד החקלאות, משטרת ישראל ונציגים מהיחידה הארצית לפיקוח במשרד הפנים במחוז הצפון.

בכתבה שהתפרסמה לאחרונה באתר Ynet, נמסר מהוועדה לתכנון ובניה, כי בימים הקרובים יועבר תיק הפיקוח לתובע להמשך הטיפול נגד החשודים שיסייע בגיבוש התשתית הראייתית ובהגשת כתב אישום נגד החשודים המעורבים.

בנוסף, לאחרונה החליטו במחלקת התברואה של מועצת דיר אל אסד להפסיק את חוזה ההתקשרות בסוף חודש פברואר עם האחים ג'מאל. מאחר והמועצה מהווה את הלקוח המרכזי של התחנה לסילוק הפסולת, מדובר במכה קשה עבור העבריינים.

עוד באותו נושא

"מתי לאחרונה ביקרתם במחצבה הפיראטית?!"

ביקורת בבית המשפט המחוזי בדיון בעתירת רגבים נגד מחצבה פלסטינית בלתי חוקית. השופט ביקר את המדינה על כך שלא בדקה בשנתיים האחרונות את מצב הפגיעה באתר הארכיאולוגי במקום, אל מול תיעוד שלנו על עבודות מאסיביות בשטח. רגבים: "זלזול מופגן בבית המשפט, בסביבה ובציבור" בית המשפט המחוזי בירושלים דן ביום חמישי האחרון בעתירת תנועת רגבים נגד […]

עתירה שלישית – הנופים שלנו הופכים לחצץ

גודלה העצום של מחצבת בית פג'אר לא משאיר אף אחד אדיש. מאות דונמים של טבע שנחצבים, נהרסים, מושמדים תחת כלים כבדים, מדי יום. יותר מעשר שנים אנחנו נלחמים במחצבה הזאת. עשור, שאנחנו פונים אל כל מי שמוכן לשמוע – מהמנהל האזרחי, משרד הביטחון ועד בתי המשפט, העיקר שיעצרו את הטירוף הזה. לאחרונה, חשפו חברינו מ […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן