הודעת השר לשעבר בני בגין על הפסקת הליך החקיקה של מתווה פראוור היא הזדמנות טובה לממשלה ולכנסת לפנות לדרך שונה וצודקת יותר להסדר חדש מול האוכלוסייה הבדואית בנגב

לאחר הודעתו של השר לשעבר בני בגין כי הליך החקיקה של החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב יורד מסדר היום, נפתח חלון הזדמנות חדש לבצע שינויים שהיו נדרשים בחוק.

כעת ניתן לתקן את המתווה ולהכניס לחוק את התיקונים הנדרשים בכדי שיתמודד באמת עם המצוקות של האוכלוסייה הבדואית ולא ישרת קומץ קטן ואינטרסנט של תובעי בעלות ויתבסס על חלוקה של מאות אלפי דונמים לאותו מיעוט. הקרקע בישראל היא המשאב החשוב והחסר ביותר למדינת ישראל ואסור להתייחס אליו כמטבע עובר לסוחר.

 הסרבנות והאלימות של הנהגת הבדואים והח"כים הערבים אל מול תכניתו הסופר-נדיבה של השר לשעבר בגין מוכיחה שוב שחלוקת מתנות חינם משדרת חולשה ומגדילה את התיאבון של תובעי הבעלות.

אנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לא להיבהל מההפחדות של גניזת החוק ואיומי "תחזיקו אותי" של השר לשעבר בגין. עם כל הכבוד והערכה שאנו רוחשים לשר לשעבר בגין, החוק אינו שלו ולא הוא שיקבע האם לקדם אותו או לא. הכדור כרגע במגרש של המחוקקים ואנו קוראים להם להמשיך בהליך תיקון הליקויים הקיימים בחוק כיום.

עוד באותו נושא