קצינים בכירים: הבסיס הפלשתיני ישלוט בירי על אוגדת איו"ש

בדיון סוער במנהל האזרחי על קומפלקס הממשל שהרשות הפלשתינית מתכננת להקים ליד בית אל, צוטט מפקד האוגדה היוצא, תא"ל תמיר ידעי: "במציאות הנוכחית לא הייתי מאשר את הפרויקט. כל מתחם החטיבה וכביש הגישה לבית אל נשלט בירי" 

ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, דנה הבוקר (שני) בהתנגדות שהגשנו יחד עם המועצה המקומית בית אל לתכנית של הרשות הפלשתינית להקים קומפלקס ממשל ענק במרחק קצר מבתי היישוב וממתחם אוגדת איו"ש וחטיבת בנימין.

התכנית שהגישה הרשות הפלשתינית לפני מספר חודשים למנהל האזרחי, מבקשת להקים מבנה ענק רב קומתי בשטח כולל של 10,000 מ"ר, בתוך תחומי שטח C ובמרחק של 350 מטרים בלבד מבתי היישוב בית אל ומבסיס האוגדה.

הרשות הפלשתינית מבקשת לקבל היתר בניה באיזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, על שטח בן 9 דונמים הנמצא בבעלות הוואקף, למרות שבחלקת הקרקע המדוברת ישנם עוד 30 דונמים הנמצאים בשטחי A ו-B , שם היא יכולה לבנות כרצונה וללא צורך בקבלת אישור ישראלי.

קב"ט המועצה, יהודה דנה, סקר את ההסלמה באירועי הטרור שהתרחשו בשנה האחרונה בזירה המערבית של בית אל, שהשוואה ליומן האירועים החל משנת 2000. "על פי יומן המבצעים של החטיבה, בוצעו משנת אלפיים 64 אירועי ירי – 11 מתוכם רק בשנה האחרונה. 129 בקבוקי תבערה משנת אלפיים, מתוכם 32 בשנה האחרונה ויחס דומה באירועים של גלגול צמיגים בוערים הגורמים נזק של מאות אלפי שקלים לגדר החכמה, וכן באירועי זריקות אבנים על בסיס יומי".

עורך הדין שלנו, בועז ארזי, שהגיש את ההתנגדות בשמנו ובשם מועצת בית אל הציג את ההיבטים הטכניים של ההתנגדות, וקבע כי התכנית להקמת הבסיס הפלשתיני הינה חלק מתוך מגמה אסטרטגית ברורה ושיטתית שהרשות הפלשתינית מקדמת בשנים האחרונות, במטרה להשתלט על שטחים בשליטה ישראלית ולקבוע עובדות בלתי הפיכות בשטח.

דנה סיפר כי שוחח במהלך הבוקר (שני) עם מפקד אוגדת איו"ש היוצא, תא"ל תמיר ידעי, שאישר בזמנו את קידום הפרויקט. "תא"ל ידעי התיר לי לומר בשמו, שבמציאות המשתנה של היום הוא לא היה מאשר את הפרויקט הזה, מאחר וכל השטח המיועד למתחם החדש של חטמ"ר בנימין נשלט בירי ממבנה הממשל הפלשתיני, וכן כביש הגישה היחיד לבית אל נשלט באש. כל אגד מחנות בית אל מתוצפת מאותו מקום, הבתים הדרומיים והמערביים של בית אל – כולם נשלטים באש".

דנה הוסיף כי שוחח אתמול עם מח"ט בנימין, אל"מ ישראל שומר, שלא היה מודע לקיומו של הדיון בוועדה היום, וכי הוא מתנגד נחרצות לתכנית. עוד ציין קב"ט המועצה כי שוחח הבוקר עם קצין הגמ"ר של אוגדת איו"ש, סא"ל מקי סיבוני שאמר כי ללא בחינה מחודשת של מפקד האוגדה הנוכחי, תא"ל ליאור כרמלי, אין לאשר את הפרויקט.

זהו המבחן הראשון אביגדור ליברמן, שר הבטחון הנכנס. התכנית להקים בסיס פלשתיני שישלוט בירי על חיילי צה"ל ואזרחים ישראליים הינו איוולת ממדרגה ראשונה. על שר הבטחון לברר כיצד מנהלת התיאום והקישור בצה"ל העלו על דעתם לקדם את התכנית המסוכנת הזו.

עוד באותו נושא

חמישה ימי טיול פאר בדובאי למועצה הכושלת בארץ

בעוד היא חייבת עשרות מליוני שקלים ומסרבת לגבות ארנונה ומים מתושביה, יצאו אמש כלל עובדי מועצת אל-קאסום לחמישה ימי נופש בדובאי הכוללים שלל אטרקציות ומופעים. עובדי מועצת אל-קאסום עלו אמש על מטוס בדרכם לחמישה ימי נופש בדובאי והותירו מאחור מועצה כושלת ללא גביית ארנונה ומים, חובות של מיליוני שקלים, הסתרת מידע וקנס מצטבר על בזיון […]

רגבים בשאלה נוקבת לגוש הימין: "מה שבחרנו, זה מה שנקבל?"

16 יום מהבחירות: תנועת רגבים יוצאת בדרישה נחרצת למפלגות הימין להקים ממשלה ימנית אמיתית "קיימו את ההתחייבות לבוחרים" בעוד המשא ומתן הקואליציוני בעיצומו, תנועת רגבים יוצאת בקמפיין המשלב בין סלוגן הבחירות של הליכוד "1+1=4" וסלוגן הבחירות של הציונות הדתית "זה מה שתקבל" וקוראת להן למצות את המו"מ ולהקים ממשלה ימנית שמקיימת את הבטחות הבחירות לציבור. […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן