בתי הספר הבלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית – מה המנהל האזרחי רוצה להסתיר?

הרשות הפלסטינית בנתה בשנים האחרונות עשרות בתי ספר בלתי חוקיים במטרה לתפוס שטחים פתוחים ביהודה ושומרון – באדמות מדינה, בשטחי אש ובשמורות טבע. בתי הספר נבנים בקצב מסחרר, לעיתים בין לילה בעזרת מימון אירופי נדיב, והכל בכדי לשמש מטרה אחת- קיבוע והיאחזות הרשות הפלסטינית במרחב.

לפני חודשיים, פנינו למנהל האזרחי בבקשת חופש המידע בכדי לקבל נתונים רשמיים על היקף תופעת בתי הספר הלא חוקיים שבונה הרשות הפלסטינית ברחבי יהודה ושומרון. בשנים האחרונות אנחנו נוכחים לדעת שהרשות משתמשת בבתי הספר כדי לקבע את ההאחזות שלה בשטח, זאת למרות ועל אף הסכמי אוסלו עליהם היא חתומה.

בקשת חופש המידע שלנו מהמנהל האזרחי דרשה לדעת כמה בתי ספר כאלו הוקמו, מתי הם נבנו, מי מימן את בנייתם, ואילו פעולות נקט המנהל האזרחי נוכח התופעה. על פי חוק חופש המידע, יש להשיב לבקשת הנתונים בתוך 30 יום. כשהם עברו, המנהל השיב לנו כי הוא "עושה את מירב המאמצים לגיבוש המענה", וביקש הארכה ל30 ימים נוספים. בינתיים כבר עברו חודשיים, וכעת המנהל האזרחי הודיע שידחה את המענה ב 60 ימים נוספים.

אוזלת היד של הרשויות בכל הענשה בשטחי C מרתיחה ומקוממת. השטח בוער, עוד ועוד דונמים של אדמות מדינה נתפסים על ידי פלישה, נטיעות חדשות או בניה בלתי חוקית, והמדינה והרשויות בשלהן.

עוד באותו נושא

המבנה על כביש 55 שקיבל חסינות

רגבים נגד דובר צה"ל: די להסתיר מתן היתרי בניה למבנים בלתי חוקיים עתירה חדשה של תנועת רגבים דורשת מצה"ל לחשוף מה הנוהל לטיפול בבקשות פלסטינים לקבלת היתר בניה למבנה בלתי חוקי הנמצא בתוך צו איסור בניה צבאי, מה הקריטריונים למתן ההיתר ומי הם הגורמים המאשרים את הבקשה. רגבים: "לא נתפס שצה"ל מגן על מבנים בלתי […]

המדינה מאפשרת פלישה לאתר ארכיאולוגי

עתרנו לבג"ץ בדרישה מהמדינה להסביר מדוע היא מאפשרת לפולשים לשוב לאתר הארכיאולוגי בהר חברון לאחר שפונה. רגבים: "מאחז החסינות של בג"ץ" עתירה חדשה של רגבים חושפת כי רשויות המדינה פועלות לאפשר חזרה של פולשים פלסטיניים לאתר הארכיאולוגי חירבת זנוטא בדרום הר חברון, בסמוך לישוב שמעה בשטחי C אשר בשליטה ישראלית מלאה. בתחילת שנות ה 2000 […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן