המנהל האזרחי הרס חמישה אוהלים ושמונה בריכות אגירה של ערבים אשר הוקמו ללא ההיתרים הנדרשים ליד הישוב תקוע בגוש עציון, זאת בעקבות עתירה שהגשנו לבג"ץ בנובמבר האחרון

המנהל האזרחי הרס חמישה אוהלים ושמונה בריכות אגירה של ערבים אשר הוקמו ללא ההיתרים הנדרשים ליד הישוב תקוע בגוש עציון, זאת בעקבות עתירה שהגשנו לבג"ץ בנובמבר האחרון.

אנו מברכים על ביצוע האכיפה במרחב תקוע, ומסבירים כי איזור זה מהווה מיקום אסטרטגי במיוחד עבור ישראל. בשנה האחרונה הגשנו שתי עתירות שונות על בניה בלתי חוקית במרחב  תקוע – אחת כנגד הכביש שנסלל במימון בינלאומי בין תקוע הערבית לכיוון ים המלח, אשר באופן מכוון נסלל על ידי הרשות הפלשתינית בתא השטח היחיד בו יכולה ישראל לסלול את הכביש בין גוש עציון לים המלח.

תחילת הכביש – תקוע הערבית

העתירה השניה שהוגשה בנובמבר 2016, עוסקת בבניה הבלתי חוקית שממוקדת אף היא במכוון על איזור הכביש המדובר, במטרה להפוך אותו לשטח בנוי, ולהעבירו דה פקטו לידי הרשות הפלשתינית.

המנהל האזרחי היה מחויב להגיב לעתירה עד 30/12/16, אך התגובה לא הוגשה במועדה, ובמנהל ביקשו ארכה נוספת להגשת התגובה על מנת לבצע לראשונה פעילות אכיפה במקום, ובכך לבקש למחוק את העתירה – לאור ביצועה של אכיפה חלקית.

אפשר לראות בתצלום האוויר, כי מדובר באיזור אסטרטגי במיוחד עבור מדינת ישראל, ולכן הרשות הפלשתינית משקיעה מאמצים וכספים רבים להעמיק את אחיזתה דווקא שם. האכיפה שביצעה יחידת הפיקוח היא ראויה ומבורכת, אבל המנהל האזרחי לבצע אכיפה לא רק כאשר לוח הזמנים בבג"ץ לוחץ אותו. אנחנו נמשיך לעתור עד שהמנהל יפעל ביוזמתו.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן