סכנה בטיחותית חדשה בכביש המרכזי ביהודה ושומרון. ערבים ביצעו השתלטות חקלאית בחסות חודש החגים תוך פריצת כניסה פיראטית ומסוכנת לכביש 60 בו נוסעים עשרות אלפי נוסעים מדי יום. פנינו לרשויות בכדי שיאכפו את החוק במקום וימנעו את התאונה הבאה. 

כביש 60, היוצא מבאר שבע ומוביל עד בואכה עפולה, משמש כציר התנועה המרכזי ביהודה ושומרון. למרות מרכזיותו, הוא מהווה את אחד המוקדים המרכזיים לתאונות דרכים במרחב יהודה ושומרון.

סמוך ליישוב עלי שבבנימין, במרחק מטרים ספורים מהכביש הראשי, פרצו ערבים מהכפר לובאן כניסה ויציאה המובילה מהכביש הראשי אל מתחם שגודר בניגוד לחוק בו ניטעו עשרות עצים. העבודות בוצעו בשבועות האחרונים, בחסות חודש החגים וחופשת הפקחים.

העבודות שבוצעו ללא היתר, ובניגוד לחוק האוסר על פעולות בניה בסמוך לכביש, מהוות סכנה בטיחותית לנוסעים בו, יהודים וערבים כאחד.

הפרצה החדשה לכביש

במרחק מאות מטרים מהמפגע הבטיחותי, נבנו במהלך השנים בתי עסק בלתי חוקיים הגורמים לקיומם של מפגעים תחבורתיים מדיי יום כאשר רכבים נכנסים ויוצאים מן העסקים ישירות לכביש המרכזי. בינואר 2017, בעקבות עתירה שהגישה תנועת רגבים בזמנו, הורה בג"ץ כי האכיפה תתבצע בתוך חצי שנה, אולם מאז לא בוצעה כל אכיפה ממשית במקום.

לא ייתכן שכביש 60 יהפוך למסוכן יותר ויותר בגלל בניה רשלנית ובלתי חוקית. על הרשויות לאכוף באופן מיידי את החוק במקום, להרוס את המבנה המגודר, לחסום את הפרצה לכביש ובכך למנוע את התאונה הבאה.

המצב בשטח בשנת 2019
המצב בשטח בשנת 2020

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן