יצאנו בעתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד הועדה המקומית לתכנון ובניה משגב, בעקבות הקמת טירת ענק בלתי חוקית בתחומי המועצה. "שיא חדש של הפקרות"

תופעת הבניה הבלתי חוקית הוגדרה זה מכבר כ"מכת מדינה", על כל המשתמע מכך, אולם מבנה ענק בלתי חוקי הנבנה בימים אלו בתחומי מועצת משגב, נראה כשיא נוסף באזלת היד של הרשויות כלפי התופעה.

עתרנו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה, כנגד הועדה המקומית לתכנון ובניה משגב, בעקבות טירה בלתי חוקית הנבנית בימים אלו על קרקע השייכת בחלקה למדינה, בין עראבה ליישוב אבטליון הסמוך.

לפני כחצי שנה הבחנו בעבודות בניה של טירת ענק בת חמישה מפלסים, ובהיקף בניה של כמה מאות מטרים רבועים, מוקמת על קרקע שנמצאת בבעלות המדינה.

הבניה מתבצעת בשטח משגב – מחוץ לתחומי עראבה

במחצית השנה שחלפה שיגרנו פניות חוזרות ונשנות לועדה המקומית משגב, בדרישה לבצע פעילות פיקוח ואכיפה כנגד הבינוי הבלתי חוקי המתבצע בתחומיה, אולם הפניות כלל לא נענו.

בעקבות חוסר המענה עתרנו לבית המשפט בבקשה כי יורה לוועדה המקומית להשתמש בכלי האכיפה העומדים לרשותה: הוצאת צווי הפסקת עבודה, הגשת כתבי אישום כנגד העבריינים והריסת המבנה.

הטירה במועצת משגב (צילום: תנועת רגבים)

למרות שתופעת הבניה הבלתי חוקית הפכה מזמן למכת מדינה, הפעם מדובר במקרה מקומם במיוחד. זוהי טירה של ממש, שהוקמה תוך צפצוף מתמשך על החוק, על קרקע השייכת בחלקה למדינה. עד היום היתה סלחנות כלפי בניה בלתי חוקית שהוקמה בתחומי השיפוט של היישובים הערביים, אולם במקרה הזה, מדובר בשטח שמחוץ לתחום היישוב עראבה, ולכן אין למקום אופק תכנוני או אפשרות להלבנה.

עוד באותו נושא