תנועת רגבים: 'חוק החשמל של רע"מ – פרס לעבריינות'!

יו"ר סיעת רע"מ, יו"ר ועדת הפנים ח"כ ואליד טאהא, הגיש למזכירות הכנסת הצ עת חוק לחיבור בתים ללא רישיון בישובים הערבים לחשמל. הקואליציה תבקש פטור מחובת הנחה להצעה ומייד לאחר מכן היא תובא בקריאה טרומית למליאה.

"חוק החשמל" מהווה פרס לעבריינות הבניה במגזר הערבי. איסור חיבור החשמל לבניה לא חוקית הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר של המדינה, במאבק כנגד הבניה הלא חוקית, כדי שהיא תהיה לא משתלמת. אם הצעת החוק של רע"מ תתקבל, המשמעות היא הלבנה בפועל של עשרות אלפי מבנים לא חוקיים.

אסור שבמדינת ישראל תהיינה שתי מערכות נפרדות לחוקי תכנון ובניה. כאשר במגזר היהודי הם קיימים ונאכפים, ואילו רבבות בתים לא חוקיים במגזר הערבי שבתי המשפט הוציאו להם צווי הריסה, לא רק שהחוק נגדם לא נאכף, אלא הם גם יחוברו לתשתיות עם גושפנקה חוקית", מוסיפים ברגבים. "אנו מצפים מראש הממשלה בנט, שרת הפנים שקד, שר השיכון אלקין ושר המשפטים לעצור כבר עכשיו את הצעת החוק המסוכנת ולשלוח אותה ישר לגריסה.

עוד באותו נושא

"דריסת הדמוקרטיה": הכנסת נגד תופעת הסנקציות

שגרירי ארה"ב, יפן ואוסטרליה סרבו להתייצב לבירור היום (רביעי 7/8/2024), בדיון בוועדת חוקה בנושא הטלת סנקציות אישיות על אזרחים וארגונים ישראלים. רגבים: "האנטישמיות החדשה" על רקע הטלת סנקציות נגד אזרחים וארגונים ישראלים, יזמו שדולת ארץ ישראל בכנסת ותנועת רגבים דיון בנושא בועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן, ולמעשה זוהי ההתייחסות הראשונה של הכנסת […]

רגבים נגד ביידן: תביעה תקדימית נגד הממשל

תביעה תקדימית הוגשה (רביעי 7/8/2024) לבית הדין הפדרלי בטקסס, ארה״ב: ״הסנקציות, והצו הנשיאותי שמאפשר אותם, נוגדים את החוקה האמריקאית, פוגעים בחופש הדיבור והמחאה, וחותרים תחת ריבונותה של מדינת ישראל״ היום בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ישראל (רביעי) הוגשה תביעה בבית הדין הפדרלי בטקסס, בשמם של תנועת רגבים, קבוצה של אזרחי ישראל בעלי אזרחות אמריקאית, ותנועה […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן