בחסות המלחמה: המגרטה הפיראטית הגדולה ביותר 

בדרום הר חברון בסמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה, תיעדנו בחודשים האחרונים לא פחות מעשר מגרטות בלתי חוקיות במרחב מצומצם, ביניהן המגרטה הגדולה ביותר שתועדה עד כה ביו"ש. המגרטות הופיעו בזו אחר זו בצמוד למקטע הדרומי של כביש 354 בין דרום הר חברון לבאר שבע, ציר שננטש בשנים האחרונות וכמעט אין בו כיום תנועה ישראלית.
כלל המגרטות על שטחי C, בתוך צו איסור בניה צבאי בשל הקרבה לציר תנועה ראשי.

מגרטות הרכבים הן התחנה האחרונה של אלפי רכבים גנובים משטחי ישראל או רכבים שהורדו מהכביש, המוברחים דרך פרצות בגדר המערכת או דרך מחסומי צה"ל.
הרכבים מפורקים לחלקי חילוף שחוזרים למוסכים, או משופצרים, מחליפים זהות ומשמשים כ"משטובות" בכבישי יו"ש חסרי החוק. נציין כי בכל הפיגועים שבוצעו ביו"ש בשנים האחרונות, המחבלים השתמשו ב"משטובות". (במהלך המלחמה צה"ל ערך מספר רב של מבצעים להחרמת רכבי המשטובות המסוכנים.)
בנוסף, המגרטות מהוות מפגע סביבתי חמור, שמנים ודלקים מסוכנים מחלחלים למי התהום, וכן שריפות צמיגים מתבצעות על בסיס קבוע.

פנינו לרשויות במכתב התראה לראשונה במאי האחרון ומאז שוגרו עוד שתי תזכורות שלא זכו מענה.

רועי דרוקר, רכז יו"ש ברגבים: "בנסיעה לאורך קילומטרים רבים, נחשף חבל ארץ שלם שהפך לארץ הפקר: שורות שורות של אלפי רכבים שרובם המוחלט גנוב, משמשים כמקור לחלקי חילוף ועל הדרך מזהמים באופן אנוש את הסביבה, פוגעים במים, בחי ובצומח.
האזור הזה סובל מהזנחת הרשויות והעלמת עין לאורך שנים, אך בחסות המלחמה התופעות צמחו למימדי ענק שטרם נראו. כשמדינת ישראל לא כאן, ישראלים לא מרגישים בטוחים לנסוע ובוחרים כבישים עוקפים והאזור ננטש. אי אפשר לחיות בשקט בידיעה שאי אפשר לסמוך על רשויות המדינה וצה"ל שאכן ישמרו על האינטרסים שלנו, על השטח ועל הבטחון."

קראו את הכתבה באתר וואלה >>https://cars.walla.co.il/item/368898

קראו את הכתבה באתר ישראל היום >>https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/16382065

default
default

עוד באותו נושא

מה קורה בכבישי ביהודה ושומרון?

תחקיר שלנו בדק ומצא: בטווח של 200 מטרים בלבד, לאורך הכבישים המרכזיים ביו"ש (כגון כביש ירושלים – ים המלח, כביש חוצה שומרון, כביש המנהרות ועוד), סה"כ- 1,354 ק"מ,בנתה הרשות הפלסטינית 20,220 מבנים בלתי חוק (על פי נתוני יוני 2023) כלומר – לאורך הכבישים ביו"ש: גם צמוד לקו התפר, גם סביב ירושלים: כל 100 מטר – צץ […]

"איקאה של הרש"פ" מפעל פיראטי ענק במערב השומרון

רב קומות, וילת ענק ומפעל בגודל 21,000 מ"ר יוצרים רצף טריטוריאלי מסוכן במערב השומרון המאיים על מרחב קו התפר. רגבים: "הרשות הפלסטינית במרוץ חימוש וכיבוש" במרחק דקות ספורות מהישובים אלקנה ועץ אפריים בשומרון, קילומטרים בודדים מגדר המערכת הסמוכה לראש העין, מוקמת שכונה פלסטינית רחבת ידיים המחברת למעשה בין הכפרים הפלסטיניים מסחה ובידיה. קצב הבנייה מהיר […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן