בניה בלתי חוקית: "אלעיזבה" גן הארועים הפיראטי באל חאדר

*מחצית מהזמן חלף: האם המדינה תעמוד בלוח הזמנים של עצמה ותאכוף את החוק?*

*בתגובה לעתירת תנועת רגבים כנגד גן ארועים פיראטי שהוקם בצמוד לכביש גוש עציון – ירושלים, התחייבה המדינה לבית המשפט לפעול להריסה בתוך 120 יום, לעת עתה חלפו חודשיים והמצב בשטח לא השתנה. רגבים: "השעון מתקתק"*

מתחם בילוי ואירועים "אלעיזבה" ממוקם בפאתי הכפר אל- ח'אדר צמוד לציר 60, ציר התנועה הראשי המחבר בין גוש עציון לירושלים, ובכך מהווה סכנה בטחונית ובטיחותית. לפני כעשרה חודשים נחשף ב'ישראל היום' כי הוא אינו חוקי ואף הוקם בשטח C ובחלקו אף על אתר ארכיאולוגי. בסוף חודש מארס האחרון, הודיעה המדינה לבית המשפט בעתירת תנועת רגבים כי תהרוס את המתחם הלא חוקי בתוך 120 יום.

במהלך שנה שלמה פנו מועצת גוש-עציון ותנועת רגבים שוב ושוב לרשויות האכיפה כנגד המתחם בדרישה לעצור את עבודות הפיתוח. הפניות נענו רק כעבור תקופה ארוכה בטענה, כי אכן הוצאו צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה, אך האכיפה תתבצע על פי סדרי עדיפויות. במקביל, בחודשים שחלפו עברייני הבניה השלימו את פיתוח המתחם, סללו כביש גישה וחניה, השלימו את המפלסים והוסיפו מבנה ואף התחילו להפעיל בו ארועים, תוך התעלמות מוחלטת מהצווים וללא כל אכיפה.

ניתן לראות ולהתעדכן בפעילות המתקיימת במקום ברשתות החברתיות, דף הפייסבוק של "אלעיזבה" עם 85K עוקבים וכן פרופיל אינסטגרם עם כ 13K עוקבים, דפים פעילים ועדכניים.

לאור זאת, עתרה תנועת רגבים בחודש יולי האחרון לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לאכוף את החוק ולעצור את "ההפקרות המשתוללת" לדבריהם. לאחר דחיות חוזרות, הגיבה המדינה והצהירה כי בכוונתה להרוס את המתחם בתוך 120 יום וכי לאחר שניסיונות עברייני הבניה להסדיר בדיעבד את הבינוי לא צלחו, "אין כל עילה או הצדקה לעיכוב הליכי האכיפה". בית המשפט קיבל באופן מלא את טענות רגבים ולאור התחייבות המדינה, הורה השופט גדעוני על מחיקת העתירה.

בתנועת רגבים ברכו על פסק הדין, אך מטילים ספק בכך שהמנהל האזרחי יממש את התחייבות המדינה לאכוף את החוק.

כך משה שמואלי, רכז הפעילות בתנועת רגבים: "כמה שווה הצהרה של המינהל האזרחי? אנחנו שואלים, ועימנו  עשרות אלפי הנוסעים בכביש מדי יום, שעדים לגן הארועים שצץ לצד הכביש ופולש לשטח C באין מפריע. הסכנה המוחשית בהפקרת השטח הוכחה שוב ושוב בפיגועי טרור רצחניים, מבנה כזה נמצא בסדר עדיפות עליון לאכיפה בדיוק בגלל הסכנה הזו. בחודשים האחרונים הוכיחו הרשויות כי הן מסוגלות, וביצעו אכיפה במספר אתרים לא חוקיים אסטרטגיים. האם נראה המשך מגמה חיובית? בקרוב נדע."

"במסגרת המערכה על יהודה ושומרון, בונים הפלסטינים עשרות אלפי יחידות דיור בלתי חוקיות בשטחי C. משמעות בניה זו, היא חוסר היכולת שלנו לשמור על הטבע ועל התפתחות ההתיישבות היהודית ביו"ש." מוסר בתגובה ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל. "המגמה הזו באה לידי ביטוי גם כאן, בגן האירועים הבלתי חוקי שקם סמוך לאל חאדר. אנו מברכים את המדינה שקצבה 120 יום להריסת הבתים, אך מצרים שזה קרה רק לאחר שגוררים אותה לבית המשפט. אנחנו נמשיך לתבוע שהבתים הלא חוקים שמאיימים על כבישי הגוש והיישובים שלנו – יהרסו".

עוד באותו נושא

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית!

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית! הרס כעת בחווה בשומרון, במרחק 500 מטר משכונת וילות פלסטיניות בלתי חוקית. רק הבוקר (שלישי) הנחנו העתק עתירה במבנה בלתי חוקי ענק בשלוחת הכפר קרוואת בני חסן בשומרון, ברגעים אלו ממש תועדו כוחות יס"מ ומשטרה בדרכם לבצע הריסה דווקא בחוות יאיר, הממוקמת מאות מטרים בודדים […]

הודעה חגיגית של הרש"פ: מועצה מקומית חדשה תקום

הודעה חגיגית של הרש"פ: מועצה מקומית חדשה תקום – בשטח אימונים של צה"ל עוד תוצאה ישירה של ההפקרות בשטחים הפתוחים ובשטחי האש בפרט: הרשות הפלסטינית מפרסמת השבוע הודעה חגיגית על הקמת רשות מוניציפלית חדשה בנפת חברון, בתוך שטח האש 917. המקום מוכר בשם "זווידאן" וכולל מספר מקבצים בלתי חוקיים במרחב שבין שטח אש 917 בואכה […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן