רגבים נגד דובר צה"ל: די להסתיר מתן היתרי בניה למבנים בלתי חוקיים

עתירה חדשה של תנועת רגבים דורשת מצה"ל לחשוף מה הנוהל לטיפול בבקשות פלסטינים לקבלת היתר בניה למבנה בלתי חוקי הנמצא בתוך צו איסור בניה צבאי, מה הקריטריונים למתן ההיתר ומי הם הגורמים המאשרים את הבקשה. רגבים: "לא נתפס שצה"ל מגן על מבנים בלתי חוקיים"

תנועת רגבים עתרה בסוף השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להורות לדובר צה"ל לחשוף את מדיניות מתן ההיתרים למבנים בלתי חוקיים שבנו פלסטינים בשטחי C ביהודה ושומרון בתוך תחום צו איסור בניה צבאי, צו המוטל על ידי אלוף הפיקוד משיקולים ביטחוניים כמו קרבה לציר תנועה מרכזי, זאת לאחר שפניות חופש מידע שהגישה שוב ושוב, לא נענו.

הרקע לעתירה הוא מבנה רב קומות שבנו פלסטינים בפאתי נבי אליאס ובצמוד לאלפי מנשה ולכביש 55 בשומרון, אשר במסגרת מאבק משפטי שניהלה רגבים בדרישה להרסו, השיבה המדינה כי בהחלטת אלוף הפיקוד היוצא יהודה פוקס, המבנה קיבל היתר חריג, אף על פי שנמצא בתחום צו איסור בניה צבאי בשל קרבתו המסוכנת לכביש. בעקבות זאת, פנתה כאמור תנועת רגבים לדובר צה"ל בבקשת חופש מידע הדורשת להבין מהי מדיניות צה"ל למתן היתרים חריגים שכאלו.

"האם קיים בפיקוד מרכז, או במינהל האזרחי, נוהל בדבר אופן הטיפול בבקשות היתר לבניה בתחום צו איסור בניה, מה הקריטריונים למתן היתר לבניה, ומי הם הגורמים הבוחנים והמאשרים את הבקשה" כך לשון הבקשה.

"המנהל האזרחי עושה שמיניות באוויר כדי לא לאכוף את החוק" אומר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים. "מדובר באבסורד על אבסורד:  מבנה ענק בלתי חוקי מוקם על כביש עוקף שנסלל כי הכביש המקורי נכבש על ידי בניה פלסטינית מסוכנת, מקבל היתר חריג מאלוף הפיקוד עצמו. דרישתנו המוצדקת להבין מה הנוהל שעומד מאחורי ההזיה נענתה בשתיקה רועמת ונאלצנו לעתור כדי לשבור את קשר השתיקה."

default

עוד באותו נושא

המדינה מאפשרת פלישה לאתר ארכיאולוגי

עתרנו לבג"ץ בדרישה מהמדינה להסביר מדוע היא מאפשרת לפולשים לשוב לאתר הארכיאולוגי בהר חברון לאחר שפונה. רגבים: "מאחז החסינות של בג"ץ" עתירה חדשה של רגבים חושפת כי רשויות המדינה פועלות לאפשר חזרה של פולשים פלסטיניים לאתר הארכיאולוגי חירבת זנוטא בדרום הר חברון, בסמוך לישוב שמעה בשטחי C אשר בשליטה ישראלית מלאה. בתחילת שנות ה 2000 […]

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן