השר צחי הנגבי: "המדינה לא לקחה אחריות ומפגרת אחרי הרשות הפלסטינית"

השר ההתיישבות צחי הנגבי הגיע ליום עיון בשטח בעניין ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C.

שר ההתיישבות צחי הנגבי קיים ביום חמישי יום עיון בשטח, בגוש עציון והר חברון, להיכרות מעמיקה עם אתגרי ההתיישבות באזור, ועל מנת לבחון מקרוב את מימדי ההשתלטות הפלסטינית הבלתי חוקית על אזורים נרחבים ביהודה ושומרון במימון ממשלות זרות.

הסיור נפתח בתצפיות אסטרטגיות בהר גילה ובמצפור האלף בגוש עציון, המאפשרות להיווכח בפלישה הפלסטינית הבלתי חוקית לקרקעות במרחב באמצעות בניה בלתי חוקית, נטיעות והשתלטות חקלאית על אדמות מדינה.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, סקר בפני השר הנגבי את הבניה הבלתי חוקית בפאתי אל חאדר, המטרפדת סלילת כביש אזורי שישמש את תושבי גוש עציון ובית לחם כאחד, ואת הקמתה של שכונה חדשה באפרת.

שאול גולדשטיין, ראש רשות הטבע והגנים, סקר את עבודות השיחזור באתר ההרודיון. אנשי ארגון "שומרים על הנצח" פירטו את היקף הפגיעה באתרי מורשת ביהודה ושומרון על ידי שודדי עתיקות, לצד בניה בלתי חוקית, כולל באתר ההרודיון עצמו.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר בסיור כי "המאבק על הקרקע הוא החשוב ביותר, משום שקרקע שנגזלת כיום, לעולם לא תחזור לעם היהודי".

ביישוב תקוע שמע השר הנגבי ממזכירות היישוב ותושבים שבתיהם נגרעו רטרואקטיבית משטח היישוב, עקב עבודת צוות "קו כחול" במנהל האזרחי, וקיבל סקירה משפטית מקיפה בנושא הסדר המקרקעין מפי עו״ד בועז ארזי, היועץ המשפטי של תנועת רגבים.

הסיור המשיך בנסיעת שטח במדבר יהודה, והתרשמות מקרוב מאלפי המבנים שנבנו בלב המדבר כחלק מתכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית, ונחתם בסקירה מפי ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, בתחנת המשטרה הירדנית "אום דארג'".

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים סוקר את השטח בפני השר

השר הנגבי סיכם:
״ביליתי שעות ארוכות כאן ביום הסיור, בלימוד שיש בו הרבה כאב והרבה יופי".

"היופי הוא לראות ארגון של חבורה אידאליסטית שעובדת בלי תקציב ממשלתי ובלי מימון מהמדינה, ולמעשה מדרבנת את המדינה להוביל את המערכה כדי לפעול כנגד הפלישה הפלסטינית על שטחי C. העצוב הוא שבכלל הגענו למצב הזה, והמדינה לא לקחה פיקוד ואחריות על המצב הזה, ולמעשה היא מפגרת אחרי היריב שפועל בכח הזרוע ובמהלכים בלתי חוקיים להשתלט על חבלי המולדת ועל שטחי C".

השר הנגבי הוסיף כי "משרד ההתיישבות הוקם בין היתר, כדי לשמור על חזון ההתיישבות, וחזון ההתיישבות בין היתר הוא לשמור על קרקעות המדינה. זאת המחויבות שלי כשר ההתיישבות ושל כל המשרד שלנו. היום למדנו רבות על איך צריך לעשות את זה. אנחנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כל המועצות האזוריות ביהודה ושומרון. יש לנו גם היום יותר משאבים כדי לחזק את המהלך הזה באופן אפקטיבי ויעיל, ונלך יד ביד יחד עם תנועת ״רגבים״ שמובילה כבר שנים רבות את המאבק המבורך והגורלי הזה".

השר הנגבי בסיור בהרודיון

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן