בעקבות מאבק ארגוני הימין: עיריית ירושלים דוחה עשרות תכניות בניה המבוססות על "נוהל מוכתר" שאפשר זיופים וגזלת קרקעות במשך עשרות שנים. "יש להשלים את החלטת הממשלה להסדר המקרקעין"

מאבק עיקש של ארגוני הימין נגד "נוהל מוכתר" נושא פירות. בשבוע שעבר דחתה לראשונה הוועדה המקומית לתכנון ובניה עשרות תכניות לבניה במזרח העיר שהתבססו על נוהל מוכתר. נגד אישור התכנית הצביעו נציגי סיעות הליכוד, הבית היהודי, התעוררות ומאוחדים ביחד בראשות אריה קינג.

במזרח ירושלים ישנם איזורים בהם טרם בוצע הסדר מקרקעין וכתוצאה מכך, אין רישום בעלויות קרקע. הפתרון שהתווה הנוהל הוא כי המוכתר האיזורי יחליט מי בעלי הקרקע וכך בעצם ידלג על התהליך הנדרש של הסדר ורישום מקרקעין כחוק.

בפועל גרם הנוהל לחלוקת קרקע כמעט לכל דורש ולתעשיית זיופים ומרמה הכרוכה בסכומי עתק.

בשלהי כהונתו של ניר ברקת, ביקשה העירייה ל"רענן" את רשימת המוכתרים ובכך הוציאה למאבק שורת ארגונים ציוניים הפועלים בירושלים. אנחנו, שהיינו בין מובילי המאבק יחד עם ארגון "בצלמו" חשפנו כי רוב האנשים ברשימת המוכתרים החדשה, הינם עברייני בנייה, או כאלו המחזיקים בחובות עתק לעירייה.

המאבק כלל פגישות אינטנסיביות עם גורמים בכירים בעיריית ירושלים, בהם גם ראש העיר היוצא ניר ברקת. המהלך נמשך מול שרת המשפטים איילת שקד ויור ועדת הפנים ח"כ יואב קיש.

דחיית התכניות שהתבססו על נוהל מוכתר רווי הזיופים, היא צעד מתבקש וראוי. ממשלת ישראל, בהובלת השרה שקד החליטה על קידום הסדר מקרקעין במזרח ירושלים. צעד זה ישים סוף לגזילת קרקעות פרטיות של יהודים וערבים במזרח ירושלים, וימנע השתלטות על אדמות מדינה. אנו מצפים לראת התקדמות משמעותית במימוש החלטת הממשלה, דבר שיבטא את חיזוק הריבונות של מדינת ישראל בירושלים כולה.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן