שטח אש 918: מזל טוב, מועצה חדשה נולדה בשטח האש

*מועצה חדשה נולדה: הרשות הפלסטינית מעמיקה את אחיזתה בשטח האש*

*הרשות הפלסטינית מפרסמת הודעה חגיגית על הקמת רשות חדשה בנפת חברון, בין שטח אש 917 לשמורה ההסכמית, ויוצאת להליך בחירות לרשות. רגבים: "אין ואקום. כשהמדינה מפקירה את שטחי האש, הרש"פ בונה בהם מדינה."*

מועצת השרים של הרשות הפלסטינית קיבלה בישיבתה בשבוע שעבר (4/6/24) החלטה על הקמת מועצת "כפר אום קיסה" בסמוך ליטה בנפת חברון ומינתה וועדה שתוביל הליך בחירות לרשות. המקום מוכר בשם "זווידן" וכולל מספר מבנים בלתי חוקיים במרחב בין  שטח אש 917 בואכה אום דארג' והשמורה ההסכמית במדבר יהודה.

מרחב השמורה ההסכמית ושטח אש 917 בפרט, נתונים לפלישה מאסיבית של בניה בלתי חוקית פלסטינית, בעידוד ומימון הרש"פ והאיחוד האירופי. אף על פי שמדובר בשטח אש מוכרז המיועד לאימוני צה"ל, נכון לשעה זו ישנם מאות מבנים שנבנו בעשור האחרון. תנועת רגבים עתרה לבג"ץ בשנת 2016 כנגד משרד הבטחון ורשויות האכיפה על הפקרת השטח, מה שאיפשר הקמת עיר ענקית ולחלוטין לא חוקית בשטח.

הבוקר (חמישי) יחידת האכיפה במינהל האזרחי הרסה מס' מבנים בלתי חוקיים במקום, בדפי הפייסבוק של "מועצת הכפר אום קיסה ובדיה" שודרה ההריסה בשידור חי ונכתב: "כוחות הכיבוש הרסו את ביתו של האזרח אחמד אל-כעבנה באום קיסא במדבר יטא, דרומית לחברון."

לפי נתוני תנועת רגבים החוקרת את מגמות הבניה הבלתי חוקיות, התושבים במקבצי הבניה הבלתי חוקית מקבלים רוח גבית מהרשות הפלסטינית, לצד מעטפת של סיוע כלכלי, פיתוח תשתיות, סיוע בהשתלטות חקלאית, ומימון מאבק משפטי כנגד אכיפה מצד צה"ל והמנהל האזרחי לפינוי הפולשים. חלק ניכר מפיתוח ההתיישבות הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי האש, אף ממומן על ידי גורמים זרים, ובהם האיחוד האירופי, מדינות וקרנות אירופאיות, מדינות המפרץ ועוד.

"הריסת המבנה הבוקר קריטית לשינוי המגמה ונקווה לראות עוד צעדי אכיפה דומים בקרוב" אומר רועי דרוקר, רכז יו"ש ברגבים ומוסיף:  "כשהמדינה לא נמצאת בשטח – נכנסים גורמים עוינים וקובעים מציאות. הקמת ה"מועצה" החדשה איננה אקראית, אלא מכוונת ומהווה צעד נוסף במגמה הברורה והמוצהרת של הרש"פ להרחיב א היקפי השליטה המדינית על ידי  יצירת רצף התיישבות אסטרטגי בין בקעת ערד בנגב, הר חברון, השמורה ההסכמית במזרח גוש עציון ועד בקעת הירדן וצפון השומרון. במציאות כזו, ההכרזה על הקמת מדינה פלסטינית היא רק עניין של זמן."

עוד באותו נושא

בג"ץ קבע: יש לפנות את הפולשים בשטח אש 918 // כל הראיונות והמדיה

בתגובה למאבק בהחלטת בג"ץ, אותו מנהלים ארגוני השמאל על ידי הפצת פייק ניוז, אנחנו דואגים להתראיין ולפרסם את כל העובדות ואת כל האמת על הפולשים שפלשו בעשרים השנה האחרונות, בניגוד לחוק, לשטח אש 918 שבדרום הר חברון. צפו באברהם בנימין, מנהל אגף מדיניות בתנועת רגבים:

שטח אש 918 // "מסאפר יטא" – כל העובדות!

שטח האש 918 משתרע על פני כ-33,000 דונם בהר חברון, מזרחית לעיירה יאטה. מדרום למושב מעון ועד ל'קו הירוק' בואכה בקעת ערד. הוא הוכרז כשטח אימונים של צה"ל בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת (להלן: "צו ההכרזה"). במשך שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, שימש שטח האש לאימוני יחידות שונות של צה"ל, לרבות חיל האוויר. […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן