קבלנים ומשפחות שנאלצו לשלם מאות שקלים בחודש למשפחת פשע בדואית כדמי שמירה, פנו אלינו לאחרונה לאחר שמשפחת פשע נוספת דרשה מהן תשלום נוסף

תנופת הבניה שנרשמה בשנים האחרונות בעיר שדרות מעניקה צמיחה כלכלית לעיר הדרומית, אך הפכה גם לכר פורה לגביית פרוטקשן של "דמי שמירה" בגובה מאות אלפי שקלים מדי חודש. מאות יחידות דיור נבנו בשנתיים האחרונות בשכונת בן גוריון, שכונת אחוזה ושכונת המוזיקה בשדרות.

בדיקה שערכנו מלמדת, כי בשנים האחרונות נאלצו רבים מהבונים, לשלם דמי שמירה חודשיים למשפחות פשע מהמגזר הבדואי. מהדורת חדשות 2 חשפה את הקלטות השיחות עם "השומרים" שהגיעו לידינו, בהן נחשפו פרטים על התופעה.

הקבלנים שפנו לאחרונה לתנועת רגבים סיפרו כי עשרות תושבים וקבלנים הבונים באופן פרטי העדיפו לשלם פרוטקשן במשך תקופה ארוכה כדי להמנע מעימותים עם העבריינים. הקבלנים ציינו כי בפרויקטים של בניה בעיר באר שבע, נדרשים הקבלנים לשלם אלפי שקלים מדי חודש כ'שמירה' על בנייני מגורים רבי קומות.

כך משפחה שסירבה לשלם את דמי השמירה, גילתה כי קיר בלוקים שנבנה בסוף השבוע שעבר, הופל לרצפה בשלימותו. משטחי ריצוף השייכים לקבלן אחר שהתמהמה לאחרונה בתשלום, הוצתו והושחתו.

אלא שלאחרונה זיהתה משפחת פשע נוספת את הפוטנציאל הכלכלי בשדרות, והחלה לבקש אף היא דמי חסות נוספים. עובדה זו גרמה לקבלנים, המשלמים מדי חודש מאות שקלים לכל יחידת דיור, להחליט לפוצץ את הסיפור על מנת לשים קץ לסחטנות.

בנוסף אנחנו יודעים כיום על שלוש משפחות פשע מהמגזר הבדואי, שחלקן קשורות עם קבלני תשתיות העובדים בשכונות, שבעצם מתחרות ביניהן על גביית דמי החסות. אותן חברות אבטחה הן בעצם פשע מאורגן, שחוגגות על גב המשפחות שגם ככה מוציאות סכומי עתק על הבניה.

המשטרה מכירה את המצב, אבל כנראה שנח לה לעצום עיניים מול פרוטקשן שנגבה עם חשבוניות, ולכל היותר לטפל בתלונה נקודתית, אלא שחייבים לראות פה את התמונה הכוללת: זה לא רק פשע כלכלי שנופל על האזרח הקטן, אלא גם חלק מחוסר הריבונות בנגב. אנחנו קוראים לצמרת המשטרה להתעשת ולשים סוף לתופעה הבזויה הזו.

עוד באותו נושא