'קק"ל הפלשתינית': ניטע אלפי דונמים בשטחי C בתגובה להצהרת טראמפ

הרשות הפלשתינית ועמותת שמאל נורבגית מצהירות על מבצע לנטיעת אלפי דונמים באזורים אסטרטגיים בשליטה ישראלית – כתגובה להצהרת טראמפ. חלק מהמימון – ממפלגת הלייבור הנורבגית. "הרשות הפלשתינית משתלטת על השטח, וממשלת ישראל ממשיכה לעצום עין" 

איגוד הוועדות החקלאיות ברשות הפלשתינית UAWC  – הנחשב למקבילה הפלשתינית של קק"ל, יצא אתמול (ראשון) בהכרזה דרמטית כי ייטעו עצים באלפי דונמים באיזורים אסטרטגיים בשטחי C, באזורים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה – וזאת בתגובה על הצהרת טראמפ בנושא ירושלים.

על פי הצהרת הארגון, המבצע יתמקד במספר אזורים אסטרטגיים: מזרח ירושלים, הפזורה הבדואית באיזור מעלה אדומים ושטח 1E, ואזורים נוספים שבין ירושלים ויריחו. בנוסף יינטעו שטחים בין ירושלים ורמאללה.

באיזור גוש עציון, יתמקד המבצע בתקיעת 'טריז חקלאי' בין ביתר עילית לירושלים ובין ביתר עילית למרכז גוש עציון, וכן באיזור מזרח גוש עציון במרחב תקוע – בו ישנה השתלטות אינטנסיבית של הרש"פ מזה כשנתיים.

באיזור השומרון "הנמצא תחת התקפות מתנחלים", כלשונם, מתכננים הפלשתינים לנטוע באיזור הכפר קוצרא, שתושבים ממנו ערכו לאחרונה את הלינץ' כנגד טיול בר המצווה שנערך בסמוך, וכן באיזור הכפר עוריף הסמוך ליצהר.

חלק מהמימון למבצע מגיע מארגון נורבגי בשם NPA, הנתמך בין השאר על ידי גורמים רשמיים במפלגת העבודה הנורבגית. בשבוע שעבר נחתם הסכם בין מטה נורד, בכירה במפלגת העבודה הנורבגית ששימשה בעבר כסגנית שר במשרד ראש ממשלת נורבגיה, על העברת 20 מיליון דולר לטובת פעילותה של NPA ברשות הפלשתינית.

המהלך מהווה חלק מ'תכנית שורשים' – מהלך כולל שמפעילה הרשות הפלשתינית להשתלט על עשרות אלפי דונמים בשטחי C באמצעות עיבודים חקלאיים.

הרשות הפלשתינית התחילה בשיטה של עוד בית, עוד דונם ועוד עז, אבל בשנים האחרונות שינתה את הגישה. תכנית שורשים שואפת להשתלט על עשרות אלפי דונמים בעיבודים חקלאיים, מתוך כוונה מוצהרת שמדובר במהלך מדיני לחלוטין. בזמן שהרשות הפלשתינית דוהרת קדימה בעזרת מימון אירופי, ממשלת ישראל והמנהל האזרחי האמון על האכיפה, ישנים בעמידה ומפקירים את השטח.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן