"רגבים" עתרה לבג"צ נגד בית פלסטיני המהווה סכנה ביטחונית

בעתירה נטען כי יש צורך דחוף בהוצאת צו הריסה נגד הבית הסמוך לעיירה יטא שבדרום הר חברון, אשר בנייתו עומדת בפני סיום

עתרנו לבית המשפט הגבוה לצדק בדרישה שיוציא צו על תנאי, צו ביניים וצו עראי, נגד מבנה גדול שבנייתו הולכת ונשלמת בדרום הר חברון. מדובר במבנה מגורים שנמצא מחוץ לתחום השיפוט של הכפר ח'רבת א-דיראת – כפר שנבנה אף הוא בניגוד לחוק, אך הוכשר בדיעבד.

בעתירה מצוין כי הבית נבנה סמוך מאד לכביש הראשי, דבר המהווה סיכון ביטחוני ראשון במעלה לנוסעים היהודים בכביש. אנחנו דורשים מבג"צ להוציא צו שיורה למדינה לפעול להריסת הבית ולהעמדתם לדין של העבריינים, ובנוסף להוציא לאלתר צו שימנע את המשך העבודות במקום עד לקבלת החלטה סופית, וכן ימנע את אכלוסו של המבנה, שבנייתו כאמור עומדת בפני סיום.

בעתירה מוזכרת חשיבותה של פעולה מהירה של הרשויות בעניין, לפני שייכנסו לבית דיירים – דבר שיקשה על פעולת האכיפה. עוד מוזכרת בעתירה עמדתה העקרונית של המדינה ולפיה בראש סדר העדיפויות נמצא הטיפול בהפרות חוק המסכנות את ביטחון התושבים – דבר שבמקרה המדובר הוא מובהק ובלתי ניתן לערעור.

עוד באותו נושא

בניה בלתי חוקית: "אלעיזבה" גן הארועים הפיראטי באל חאדר

*מחצית מהזמן חלף: האם המדינה תעמוד בלוח הזמנים של עצמה ותאכוף את החוק?* *בתגובה לעתירת תנועת רגבים כנגד גן ארועים פיראטי שהוקם בצמוד לכביש גוש עציון – ירושלים, התחייבה המדינה לבית המשפט לפעול להריסה בתוך 120 יום, לעת עתה חלפו חודשיים והמצב בשטח לא השתנה. רגבים: "השעון מתקתק"* מתחם בילוי ואירועים "אלעיזבה" ממוקם בפאתי הכפר […]

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית!

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית! הרס כעת בחווה בשומרון, במרחק 500 מטר משכונת וילות פלסטיניות בלתי חוקית. רק הבוקר (שלישי) הנחנו העתק עתירה במבנה בלתי חוקי ענק בשלוחת הכפר קרוואת בני חסן בשומרון, ברגעים אלו ממש תועדו כוחות יס"מ ומשטרה בדרכם לבצע הריסה דווקא בחוות יאיר, הממוקמת מאות מטרים בודדים […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן