שקיפות מלאה מהאיחוד האירופי: חברי הפרלמנט נפגשו עם אנשי תנועת רגבים

יצאנו לאירופה במטרה להפסיק את המימון שהאיחוד האירופי מעביר לרשות הפלסטינית במסווה של סיוע הומניטרי. "עד היום בפרלמנט שמעו רק צד אחד, הגיע הזמן שישמעו גם את הצד שלנו"

קיימנו סדרת פגישות עם חברי הפרלמנט האירופי במטרה לעצור את הסיוע המאסיבי של האיחוד לבניה הבלתי חוקית ולהשתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C בניסיונות להקמת מדינה פלסטינית דה פקטו בשטח.

אנשי רגבים עם ברט-ג'אן רוסיין, חבר הוועדה לענייני חוץ בפרלמנט האירופי.

סדרת הפגישות הראשונה, שהתקיימה בעזרתה של ג׳ני אהרון – הלוביסטית הפרו ישראלית היחידה בפרלמנט האירופאי – כללה מפגשים, שיחות ותדרוכים עם כ-15 חברי פרלמנט, מהם חברי ועדת חוץ, חברי הוועדה לפיקוח תקציבי, חברי הועדה לענייני ישראל, חברי פרלמנט וממשלה במדינות החברות באיחוד, לצד פגישות עם עיתונאים.

המאבק שלנו להפסקת ההתערבות הזרה של מדינות אירופה בכל הנעשה במדינת ישראל עולה מדרגה, לאחר שבחודשים האחרונים חשפנו את היקף הבניה הבלתי חוקית המתרחשת מדי יום ביהודה ושומרון, לאור חזונו של סלאם פיאד, ראש הרשות הפלסטינית לשעבר, שקידם הקמה בשטח של מדינה פלסטינית באופן לא חוקי. בעשר השנים האחרונות נבנו בשטחי C כ-30,000 מבנים בלתי חוקיים ובוצעה "השתלטות חקלאית" בחסות הרשות הפלסטינית על מאות אלפי דונמים באזורים אסטרטגיים.

הכספים הזרים המוזרמים לרשות הפלסטינית על ידי האיחוד האירופי וממשלות זרות, קובעים עובדות בלתי הפיכות בשטח ומאפשרים להשתלטות להתקיים על ידי תשלום לחקלאים הפלסטינים, מימון השתילים וחומרי הבניין ועוד.

"חברי הפרלמנט, מכל רחבי אירופה, הופתעו לראות מה קורה בשטח, לאחר ששנים הכירו את הסיפור מצד אחד בלבד", מספרת נעמי קאהן, מנהלת המחלקה הבינלאומית. "לאחר שקיבלו את המידע מזווית אחרת הם התפלאו לגלות עד כמה עמוקה וקשה התערבותו של האיחוד האירופי בכל הנעשה בשטחי C ביהודה ושומרון. הם הבטיחו לפעול בעניין ולדרוש מהאיחוד האירופי שקיפות מלאה לגבי הכסף שמועבר לרשות הפלסטינית במסווה של סיוע הומניטרי".

"ממשלת ישראל חייבת לפעול בצורה נחושה מול ממשלות זרות בדרישה לסגירת ברז הכספים שמנסה לשנות את המציאות ולקבוע עובדות בשטח".

עוד באותו נושא

מי את אונר"א?

בעוד חטופים רבים עדיין מוחזקים בשבי החמאס ובשעה שמיטב בנינו מוסרים את נפשם בלחימה בעזה, שיירת משאיות ה"סיוע ההומניטרי" ממשיכה לזרום…. הגיע הזמן להוריד את המסכות: מי את סוכנות אונר"א שמקבלת לידיה את הציוד?! קראו את טור הדעה של מנהלת המחלקה הבינלאומית ברגבים, נעמי קאהן, על אונר"א, הסוכנות שממציאה את חוקי הטבע מחדש. ביחד ננצח, […]

מקומם: העתירה השישית שלנו בסוגיית פינוי חאן אל אח'מר נדחתה

לאחר שלא נתן את תשובתו ביום הדיון בעתירה, אתמול בבוקר, דחה בג"ץ את העתירה השישית שלנו בסוגיית חאן אל אחמר. חאן אל אחמר הוא בעצם סיפור אחד, שמספר את הסיפור הענק של ההשתלטות הפלסטינית על הקרקעות בשטחי C, ומצביע על מחדלי ממשלות ישראל מול הכאוס שנוצר. אז מה אנחנו דורשים? דין שווה!בעתירות 'אחרות' דוגמת עמונה, […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן