איפה הנחישות של ברק מול מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים?

בעוד ברחבי יו"ש הורס המנהל האזרחי כמעט מדי שבוע מאחזים יהודיים, בדרום הר חברון עומדים על תילם באין מפריע שני מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים

עתרנו לבג"צ בדרישה שיורה למדינה לנמק מדוע אינה פועלת להריסתם של שני מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים שנבנו בשנים האחרונות סמוך ליישוב סוסיא שבדרום הר חברון. במקביל, מתבקשים השופטים בעתירה להוציא צו ביניים שיאסור כל בנייה נוספת במקום.

את המאחזים בנו בעשור האחרון בני משפחת נוואג'עה, המתגוררים גם בעיירה יטה הסמוכה. בשנים האחרונות סובלים תושבי סוסיא מהתנכלויות בלתי פוסקות מצד שכניהם הערבים, ובכלל זה גניבת ציוד ובקר.
בעתירה מוזכרת עמדת המדינה, ולפיה הדבר שמנחה את גורמי אכיפת החוק בבואם להחליט היכן לפעול הוא סדר העדיפויות הביטחוני. המקרה המדובר מפריך את הטענה, משום שאין חולק שהישארותם של המבנים במקומם הנוכחי סמוך ליישוב יהודי ולצירי תנועה מהווה איום ביטחוני ראשון במעלה.

יצוין כי בני משפחת נוואג'עה משתפים פעולה עם קבוצות של אנרכיסטים אשר מגיעים מדי שבת לאזור על מנת להתסיס את האווירה נגד המתיישבים היהודים. בעתירה גם מובאת חלופת מכתבים ענפה עם רשויות החוק, אשר מעידה על אוזלת יד משוועת בטיפול המדינה בעבריינות המסוכנת הזו אשר עלולה לעלות בחיי אדם.

בעקבות העתירה, הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על המשך הבנייה בשני המאחזים.

לקראת דיון נוסף שנערך בתיק, הגשנו תצהיר שבו נטען כי הפלסטינים מפירים את הצו ומוסיפים לבנות במקום. בג"צ נזף בעבריינים, אך נתן ארכה של שלושה חודשים על מנת לאפשר את בחינת התכנית להכשרת המאחזים שהגישו התושבים למשרד הביטחון.

עוד באותו נושא

בניה בלתי חוקית: "אלעיזבה" גן הארועים הפיראטי באל חאדר

*מחצית מהזמן חלף: האם המדינה תעמוד בלוח הזמנים של עצמה ותאכוף את החוק?* *בתגובה לעתירת תנועת רגבים כנגד גן ארועים פיראטי שהוקם בצמוד לכביש גוש עציון – ירושלים, התחייבה המדינה לבית המשפט לפעול להריסה בתוך 120 יום, לעת עתה חלפו חודשיים והמצב בשטח לא השתנה. רגבים: "השעון מתקתק"* מתחם בילוי ואירועים "אלעיזבה" ממוקם בפאתי הכפר […]

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית!

שוב- המנהל מוכיח, יש כוח אדם רק להרס בניה יהודית! הרס כעת בחווה בשומרון, במרחק 500 מטר משכונת וילות פלסטיניות בלתי חוקית. רק הבוקר (שלישי) הנחנו העתק עתירה במבנה בלתי חוקי ענק בשלוחת הכפר קרוואת בני חסן בשומרון, ברגעים אלו ממש תועדו כוחות יס"מ ומשטרה בדרכם לבצע הריסה דווקא בחוות יאיר, הממוקמת מאות מטרים בודדים […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן