הכירו את שטח אש 203- שטח אימונים של צה"ל הממוקם פחות מקילומטר מבתי הערים ראש העין ואלעד, שטח אסטרטגי המחבר בין מערב השומרון לערי המרכז.

בשנים האחרונות החלו פלישות חקלאיות לאזור יחד עם בניה של עשרות מבנים בלתי חוקיים, תוך שהרש"פ מחברת את אותם מבנים למים וחשמל, וכל זה קורה מתחת לאף של הרשויות.

למרות שעל פי סדרי העדיפויות לאכיפה של המינהל האזרחי- שטח האש נמצא בעדיפות גבוהה בשל היותו בתוך שטח אש, על אדמות מדינה ובקרבה לגדר המערכת, לא מתבצעות בשטח פעולות אכיפה כלל.

לאחר חודשים של פניות למינהל שחזרו ריקם הגשנו יחד עם מועצת שומרון עתירה לבג"ץ הדורשת לבלום את הפלישות ולהרוס את הבניה הבלתי חוקית.

הסיפור של שטח אש 203 הוא רק דוגמה מההפקרות המשתוללת בשטחי האימונים של צה"ל ביהודה ושומרון. מאז 2009 חל זינוק במספר המבנים הבלתי חוקיים בשטחי האש בכ־440%, ומספרם עמד נכון ל־2022 על 3,738. ועוד לא דיברנו על תופעת ההברחות, מפגעי הסביבה ושריפות הפסולת שבאות יחד עם היעדר האכיפה באיזורים אלו.

רק לאחרונה נורו רקטות משטח ג'נין ליישובי הגלבוע. אם מדינת ישראל לא תעורר ותחולל שינוי עמוק בשטח, גם מרחבים אלו עלולים להפוך לשטחי אש – אבל הפעם כזו שתופנה לעבר ערי ישראל.

לכתבה המלאה>> https://katzr.net/c58a77

עוד באותו נושא

המבנה על כביש 55 שקיבל חסינות

רגבים נגד דובר צה"ל: די להסתיר מתן היתרי בניה למבנים בלתי חוקיים עתירה חדשה של תנועת רגבים דורשת מצה"ל לחשוף מה הנוהל לטיפול בבקשות פלסטינים לקבלת היתר בניה למבנה בלתי חוקי הנמצא בתוך צו איסור בניה צבאי, מה הקריטריונים למתן ההיתר ומי הם הגורמים המאשרים את הבקשה. רגבים: "לא נתפס שצה"ל מגן על מבנים בלתי […]

המדינה מאפשרת פלישה לאתר ארכיאולוגי

עתרנו לבג"ץ בדרישה מהמדינה להסביר מדוע היא מאפשרת לפולשים לשוב לאתר הארכיאולוגי בהר חברון לאחר שפונה. רגבים: "מאחז החסינות של בג"ץ" עתירה חדשה של רגבים חושפת כי רשויות המדינה פועלות לאפשר חזרה של פולשים פלסטיניים לאתר הארכיאולוגי חירבת זנוטא בדרום הר חברון, בסמוך לישוב שמעה בשטחי C אשר בשליטה ישראלית מלאה. בתחילת שנות ה 2000 […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן