איום ביטחוני בעקבות השתוללות בנייה פלסטינית בלתי חוקית בכפר דומאתוכניות עבודה

רגבים: "עצימת עיניים איננה

תנועת רגבים פנתה לאחרונה לשר הביטחון יואב גלנט, לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', למפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי בלוט, לראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם איברהים, ולמשטרת ישראל במחוז ש"י, בדרישה לנקיטת צעדים דחופים נגד בנייה בלתי חוקית נרחבת המתבצעת בשנים האחרונות דרומית לכפר דומא שביהודה ושומרון. הבנייה במקום מתבצעת ללא היתרים, בניגוד לחוק ועלולה להוות איום ביטחוני משמעותי לאזור כולו.

מאז שנת 2017 נבנו מבנים רבים בלתי חוקיים בשטחים הפתוחים מדרום לכפר דומא, תוך מגמת התרחבות דרומה של הכפר. הבנייה, שהחלה בתקופת הקורונה, נמשכת בקצב מהיר ומסכנת את הביטחון באזור. בין המבנים הבלתי חוקיים שנבנו במקום ניתן למצוא: מבנה מגורים רב-קומתי, וילות יוקרה פרטיות, בתי מגורים צמודי קרקע ומבנים חקלאיים ותעשייתיים עם שטחי אחסון גדולים.

במכתבם מדגישים כי הכפר דומא ידוע ככפר עוין, ממנו יצאו מחבלים שביצעו פיגועים רבים נגד ישראלים, ביניהם אחמד דואבשה שרצח באכזריות את הנער בנימין אחימאיר ז"ל לפני כחמשה חודשים. לאור העובדה שמדובר במקבץ גדול של מבנים בלתי חוקיים, שממשיכים להיבנות ולהתרחב, רגבים קוראת למערכת הביטחון ולרשויות האכיפה לפעול במהירות ולנקוט צעדי אכיפה מיידיים. התנועה דורשת מהגורמים המוסמכים להכריז על השטח כשטח 'מתוחם' ולפעול כדי לעצור את העבודות, לסלק את המבנים הבלתי חוקיים ולהחזיר את השטח למצבו הקודם.

בנוסף דורשים ברגבים לפתוח בחקירה פלילית ומיידית כנגד העבריינים. בשנים האחרונות תשובת המדינה לדרישה זו על חקירה פלילית כנגד עברייני תכנון ובנייה ביו"ש הייתה – שרק בעתיד כאשר תוקם יחידה ייעודית לכך במשטרה ישראל, תפתח חקירה בנושא. בעקבות פסק דין תקדימי של בית המשפט העליון מחודש מאי האחרון, בו קבע שעל המשטרה לפעול בכלים שיש ברשותה ולא להמתין מעבר לכך, מצפים כעת ברגבים לשינוי בתחום זה.

רועי דרוקר רכז השטחים של רגבים: "באין מפריע הבנייה המסיבית הבלתי חוקית בדומא נמשכת ללא הפסקה שנים ארוכות. ההתעלמות המתמשכת מצד הרשויות מהאיום הביטחוני של השתוללות והשתלטות של מבנים כה רבים בכפר עוין וקיצוני זה רק מחמירה את הסיכון. עצימת עיניים איננה תוכנית עבודה. מצפים לראות פעולות מעשיות בשטח שיבטחו את ביטחון התושבים"

עוד באותו נושא

שינוי מדיניות והישג היסטורי במדבר יהודה

.הגענו לשמורת הטבע כדי הסביר הכל

עושים היסטוריה בשמורה ההסכמית

מהלך היסטורי שיציל את מדבר יהודה שלושה שבועות מאז שהתקבלה החלטת הקבינט לשינוי המדיניות בשמורה ההסכמית, האלוף חתם על צו המעביר את סמכויות האכיפה מהרשות הפלסטינית לצה"ל, ומאפשר לאכוף כנגד הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית במרחב השמורה. לראשונה מדינת ישראל בוחנת מחדש את הסכמי אוסלו, שמרגע חתימתם כובדו רק על ידי הצד הישראלי והופרו סעיף אחר […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן