על רקע הדיווחים על מועמדותה של סוכנות אונר"א לקבלת פרס נובל לשלום, תנועת רגבים מגישה לוועדת הפרס מועמדים נוספים: יחיא סינוואר, האחים המוסלמים ומחנות "חינוך מחדש" בסין. "אם אונר"א השותפה של מחבלי חמאס יכולה להיחשב מועמדת ראויה, ישנם ארגוני טרור אכזריים נוספים הפועלים כלפי חוץ למען חינוך ושלום, הראויים גם הם"

בסוף השבוע הקרוב צפויה וועדת פרס נובל לשלום באוסלו להכריז על המוממד הנבחר לשנת 2024. בין מאות האישים והארגונים המועמדים לפרס היוקרתי, בולט במיוחד ארגון אונר"א שהוקם בשנת 1949 ומציג עצמו כאחראי לפליטים פלסטינים בתחומי החינוך והרווחה. לפי הדין, סוכנות סיוע לפליטים נסגרת בתום שלוש שנים, אך אונר"א מקבלת הארכות חריגות מהאו"ם להמשיך לפעול, כך קרוב לשמונה עשורים. מנהל המכון לחקר השלום באוסלו אורדל קרא: "כארגון שפועל למען אזרחים פלסטינים שחווים את סבל המלחמה בעזה, אונר"א הם בהחלט מועמדים פוטנציאליים לזכייה."

בתגובה, תנועת רגבים הגישה לוועדת הפרס הצעות למועמדים נוספים המתאימים על פי אותו הגיון: תנועת האחים המוסלמים, בוקו חראם והמחנות לחינוך מחדש בסין. במכתב הפניה נכתב: "בהתאם לאמות המידה שנקבעו, אנו מבקשים להציע מספר מועמדים נוספים, ארגונים אשר פועלים, לפחות כלפי חוץ, למען "שלום", "חינוך" ו"רווחה חברתית": תנועת האחים המוסלמים המסיתה, תומכת ומחנכת לטרור, כמו כן, מתקני הכליאה בשינג'יאנג (הנקראים רשמית: מרכזי חינוך והכשרה) האחראים לכליאת מיליוני אויגורים ומיעוטים אחרים תוך דיכוי תרבותי ומדיני."
"אם סוכנות אונר"א יכולה להיחשב מועמדת ראויה בעיני הוועדה המכובדת לפרס נובל לשלום, על אף ההקשר ההדוק עם חמאס, הרי שגם הארגונים הנ"ל ראויים להיכנס לרשימה המכובדת, בהיותם מובילים עולמיים במיזוג בין חינוך, רווחה, וטרור – כל אחד בדרכו הייחודית."

בחודשים שלאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל נחשפו תחקירים רבים בעניין מעורבותם של עובדי סוכנות אונר"א ברצועת עזה במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי לאוקטובר, בהם השתתפות פעילה במעשי רצח, טבח, אונס, חטיפת גופות, החזקת חטופים, העמדת כלי רכב ואמצעים לצורך ביצוע המתקפה ומסירת פקודות מטעם ארגון הטרור חמאס. מוסדות השייכים לאונר"א התגלו כבסיסי טרור בהם נחשפו מצבורי נשק ואמל"ח, מפקדות ואף מנהרות תקיפה תת קרקעיות. פרסומים אלו הובילו לגינוי הסוכנות על ידי מדינות רבות בעולם והובילו להקפאת תרומות עבורם.

"לאורך עשרות שנים כוונותיה התמימות של אונר"א הוטלו בספק, ולא פעם הם הוזכרו בהקשר של חינוך, הסתה ותמיכה בטרור." אומרים בתנועת רגבים, "אך בטבח השביעי לאוקטובר, גם מי שרוצה לאחוז בדמיון שמדובר בארגון הומניטרי, כבר לא יכול להתעלם: ללא צל של ספק, סוכנות אונר"א הוכיחה כי היא ארגון טרור ואין כל הבדל בינה לבין ארגון הטרור חמאס. המחשבה לשקול להעניק לאונר"א את פרס נובל לשלום מזעזעת ומהווה פרס למעשי רצח ואונס אכזריים. כשראינו זאת, החלטנו לאתגר את וועדת הפרס עם עוד כמה ארגוני טרור מעניינים מסביב לעולם. כי אם אונר"א כן – למה הם לא?"

קראו את הכתבה בישראל היום: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/16586968..

עוד באותו נושא

עיצומים (סנקציות) ממדינות זרות נגד ישראלים

אנחנו הבאים בתור? שמעתם על משטר שמטיל עונש קולקטיבי על קבוצות שמפריעות לו בעין, מבלי להסביר מדוע הוטל ומתי יוסר? זה מזכיר את האייתוללות באיראן או את הדיקטטורה הקומוניסטית ברוסיה, אבל אני מדבר דווקא על מי שמתיימרת להיות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, שבחודשים האחרונים משגרת סנקציות שהיו שמורות לאחרוני הטרוריסטים בעולם, דווקא נגד אזרחים וארגונים ישראליים. […]

"דריסת הדמוקרטיה": הכנסת נגד תופעת הסנקציות

שגרירי ארה"ב, יפן ואוסטרליה סרבו להתייצב לבירור היום (רביעי 7/8/2024), בדיון בוועדת חוקה בנושא הטלת סנקציות אישיות על אזרחים וארגונים ישראלים. רגבים: "האנטישמיות החדשה" על רקע הטלת סנקציות נגד אזרחים וארגונים ישראלים, יזמו שדולת ארץ ישראל בכנסת ותנועת רגבים דיון בנושא בועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן, ולמעשה זוהי ההתייחסות הראשונה של הכנסת […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן